Mentimeter rīka izmantošana atgriezeniskās saites iegūšanai fizikas un citās stundās

Šī rudens Ogres novada konferencē dalījos ar pieredzi par Mentimeter rīka pielietojumu PowerPoint prezentācijās, lai iegūtu atgriezenisko saiti (AS) fizikas stundās.

Pastāv daudz un dažādi veidi, kā stundās iegūt un sniegt AS skolēniem. Esmu izmantojis dažādus tehniskus risinājumus un rīkus: Kahoot, Socrative, Plicker, Classtime, Mentimeter u.c. Iespējas ir dažādas un katrs skolotājs var izvēlēties sev visoptimālāko un ērtāko variantu. Ir atšķirības, cik ērti attiecīgo rīku integrēt stundas norisēs, kā skolēni ar to strādā un kādu informāciju no tā es varu iegūt.

Parasti tas bija kā atsevišķs rīks. Šajā mācību gadā sāku izmantot Mentimeter integrāciju PowerPoint prezentācijās, kas dod priekšrocību, ka visas aktivitātes notiek, nepārslēdzoties no PowerPoint prezentācijas uz kādu citu vidi vai rīku. Tas ir ļoti ērti un vienkārši.

Vienīgais nosacījums – skolotājam ir jābūt reģistrētam vietnē Mentimeter.com (jāizveido savs profils). Darbam pietiek ar bezmaksas versiju. Savukārt PowerPoint programmā Pievienojumprogrammu sadaļā ir jāpievieno Mentimeter rīks.

Prezentācijā uz viena slaida var izvietot vienu jautājumu. Tie var būt vai nu aptaujas jautājumi (ar vai bez pareizās atbildes norādīšanas), vai viktorīnas jautājumi (ar punktu iegūšanu un kopējo rezultātu). Jautājumi tiek veidoti par būtiskāko stundā, un pēc katras skolēnu atbildes es komentēju vai skaidroju, ja skolēni iesniedz nepareizas atbildes. Skolēni atbildēm izmanto savus mobilos telefonus, pieslēdzoties balsošanas vietnei Menti.com.

Esmu saņēmis daudz pozitīvu atsauksmju no skolēniem par šāda veida AS stundas beigās. Apliecinājums tam ir arī mana nesen veiktā aptauja 10. un 11. klases skolēnu vidū par Mentimeter rīka izmantošanu fizikas stundā.

Jautājums: Vai Tev patīk, ka fizikas stundas beigās ir jāatbild uz jautājumiem menti.com vidē?

Jautājums: Vai Tev tas šķiet noderīgi, palīdz saprast stundā stāstīto?

Jautājums: Vai Tu gribētu, ka menti.com tiek izmantots arī citās mācību stundās?

Jautājums: Kas Tev šķiet noderīgs vai labs šādu aptauju izmantošanai fizikas stundu beigās?

(ieskatam dažas no atbildēm)

  • Laba atkārtošana svarīgām lietām.
  • Tās motivē klausīties stundās, lai pēc tam iegūtu labus rezultātus aptaujā.
  • Noderīgi pārbaudīt savas zināšanas un saprašanu par stundā stāstīto.
  • Ļauj atcerēties stundā runāto.
  • Ātrs un efektīvs veids, lai pārbaudītu savas zināšanas par stundā apgūto. 
  • Var saprast, cik daudz tu māki no stundā mācītā un cik vēl jāmācās.
  • Aptaujas stundu beigās palīdz man labāk saprast, ko esmu apguvis, un justies iesaistītam mācību procesā.
  • Ka ir jāatceras arī tas, kas tiek stāstīts stundas sākumā, nevis tikai atcerēties to, ko stāstījāt pirms 5 min.
  • Šīs aptaujas palīdz “savilkt galus kopā”, un vēlreiz var iemācīties, ja stundas laikā kaut kas šķita nesaprotams.
  • Tas palīdz atkārtoti apstiprināt stundā iemācīto un var palīdzēt atbildēt uz neskaidrībām, kas radušās stundas laikā.
  • Pārliecināties, ka visu sapratu, un salikt visu pa plauktiņiem.
  • Tas palīdz uzlabot garastāvokli, ja atbild uz visu pareizi, bet arī ja neatbild, tad palīdz iegaumēt to, uz ko neatbildēju.
  • Tas apkopo ļoti īsi  to, ko stundā runāja, un parāda, cik daudz tu esi iemācījies un klausījies.
  • Ir iespēja reflektēt uz stundas darbu un ieraudzīt, cik esmu klausījies.
  • Var saprast,vai tu iemācījies stundas tēmu vai vēl ir jāmācās. Nostiprina zināšanas.

Domāju, ka tas lieliski apliecina to, ka šāda rīka izmantošana mācību ir noderīga un skolēniem dod pozitīvu mācīšanās pieredzi.

Esmu gatavs palīdzēt apgūt šī rīka izmantošanu stundās, ja kādam rodas neskaidrības vai jautājumi. Ar mani var sazināties, rakstot uz e-pastu aldis.berzins@ogresnovads.lv

Plašaka informācija par Mentmeter izmantošanu PowerPoint ir apskatāma šeit:

Aldis Bērziņš, Ogres Valsts ģimnāzijas fizikas skolotājs

Iepriekšējais Plickers rīka izmantošana atgriezeniskās saites iegūšanai

EGovt Template - Mad UX © 2022. All Rights Reserved